Monday 14 May 2012

Lots of love in 2011


Assalammualaikum semua....

Pertama sekali tahniah pada diri sendiri sebab berjaya juga buat blog..Sebenarnya dah lame nak buat, tp masa x mengizinkan..banyak peristiwa yang berlaku sepanjang tahun 2011..di antaranya adalah aku berkahwin dengan satu-satunya lelaki yang aku cintai..cheeewahhh! (klu hubby bace sure kembang) so, aku cite sket my life..

Kami mula kenal mase aku kerja di company lama iaitu Vads Berhad..awal perkenalan, masing2 malu2..hihi..tp mau...ketika itu, aku ade bf lain.. same goes to hubby...tp jodoh antara bf & gf msg2  tak panjang...hubungan kami pada mulanya hanya rakan sekerja..suami suka menyakat aku sehingga aku sendiri x tahan. Dia pernah dengar aku mrhkn customer "bengap mentega" dan....bermula dari hari itu, ayat itu lah yang diulang2..sehingga benci bertukar menjadi sayang..hihi..*blushing ;)

Kebanyakkan kawan semua perasaan perubahan di antara kami..dimana ada dia, disitu ada aku..dimana ada aku, disitu ada dia...lps keluar dating kali pertama, aku dapat merasakan sesuatu dlm hati..dia memenuhi ciri-ciri lelaki yang aku idamkan..he is very soft spoken, gentleman,  loving, caring n funny too..Pada tarikh keramat (mak oii) 13.1.2009 suami melamar aku utk menjadi kekasih hatinya..hihi..lamar kat McD je okay..sebab nak msk kerja time tu..haha..n aku pun bersetuju...

Selama hampir setahun lebih hubungan kami...banyak dugaan dan cabaran yang kami tempuhi bersama..suka duka, air mata...semua ada lah..akhirnya pada tanggal 11.12.2010 kami mengikat tali pertunangan...ni gambar tunang kami..

Outdoor shooting lg..haha..




Maka aku dengan rasminya telah menjadi tunangan kepada encik suami pada ketika itu, drh manis kate org.. ;)..memang betul kata orang, bertunang lama2 banyak cabaranya. Itulah yang kami hadapi...semakin dekat semakin hebat dugaan.. Sampaikan satu tahap aku rase aku ni xkawen kot..xsanggup nak diduga lagi..mujur ibuku banyak membantu memberi nasihat dan tidak lupa juga pada kawan2 rapat n my ex-housemate; ekin, amit, aisah, nurul, peah, pija n shida...rancangan kami mengikat pertunangan pada awalnya adalah selama setahun..tapi aku x sanggup utk tunggu lebih lame..hihihi...kami bertunang hanya 10 sebulan..pehhhh, itu pun lame okay...haha...

Aku rasa setiap wanita dalam dunia ni mengimpikan lamaran yang romentik dari bakal suami kan??ke aku sorang je yang nak mcm tu..hihi...aku selalu jugaklah berangan bila agaknye en suami nak lamar aku..hurmmm..macam mane lah dia nak lamar aku eyh? 

Akhirnya..jeng jeng jeng....en suami melamar aku untuk menjadi isterinya ketika kami hendak keluar menonton wayang bersama..wehoooooo ;) mase tu, dia call aku beritahu sudah sampai..biasanya aku akan turun bawah..duduk condo time tue..hehehe...tinggi melangit..tp xpe, security come first! aku bukak pintu nak keluar rumah, tiba2 entah dari mane si dia muncul, melutut depan rumah aku sambil pegang sekuntum bunga rose merah, " sayang, will u be my wife, my companion, a mother to my child n spend the rest life wif me?" sambil tgn terketar-ketar & muke merah gile..hihi.. aku punye lah terkejut & tergamam..tiba2 je..air mate turun dgn laju...x sangka sb dia pemalu sket orgnye..n of course i said "yes i do"  He nailed it... yes huney...that moment, akan menjadi kenangan terindah buat aku... (^_^)**

Pada tarikh 1.10.2011 dengan sekali lafaz, aku telah sah bergelar isteri kepada Ahmad Nazriq Shafaf Ahmad Nazimuddin...Hari yang bahagia buat aku, dia & seluruh keluarga serta rakan2...Terima kasih pada semua..So disini ada sket few pic from our wedding...take a look ;)

Hubby nak akad nikah...dup dap dup dap...



Aku yg berdebar..tp control ayu... ;)


Sila sign sini..aku dh sign..korang? hihi...


Mencium tangan suami..syahdu rase..


Yes! u r mine...wehoooooo...


I love U till Jannah....



My family..i love all of u...



Hubby family a.k.a. my new family...


Malam berinai...mcm pahlawan kami....


Ex-housemate ku.... Pija, Peah n Nurul...



Outdoor shooting..mane lagi kat seremban ni, library lame





Outdoor shooting at Premiere Hotel...



Mkn ais krim u oll's...mango2


Next thing is honeymoon time...wehoooooooooooo ;) Credit to our wedding photographer adek fairuz for the picture.. ibu aku ckp rupe dia ni de cm chef wan..sape yg berminat blh tgk website dia http://www.faifoto.com

1 comment:

  1. Pergh,pergh,pergh,pergh,pergh! power2!Banyaknye gambar yg..

    ReplyDelete