Tuesday 15 May 2012

I'm pregnant!!!!

Salam semua....

Today punye entri aku sgt excited nak cite..it's about my baby...yes!!It all started in Mac 2012. So, entri sebelum ni, aku dh cite tentang umrah..kami berada di sane selama 17 hari..kami smpi di malaysia pada 1.3.2012. Memandangkan cuti lame, keesokkan harinya 2.3.2012 bersamaan Jumaat aku mula bekerja seperti biasa dengan perubahan yg baru...Yaaaaa...aku telah berhijrah utk berhijab...Alhamdulillah, Allah telah buka kan hati aku utk melakukan perkara yg sepatutnya aku lakukan daripada dahulu lg...Suami aku tentulah menyokong...dari dulu memg dia dh suruh aku berhijab..

Jeng..jeng..jeng...amacam?ok x? ;)


So, back to my objective! hari pertama aku kerja, xde ape perubahan cume officemate aku terkejut dgn perubahan imej aku..hihi...selama aku mengerjakan umrah, aku xdatang bulan..erm, aku ingtkan sebab aku ada amalkan ayat al-quran utk menahan darah kotor aku. tp bila blk msia masih xdatang bulan..ibu mertua mencadangkan aku melakukan ujian mengandung..kate ibu"entah2 ade isi kot?" dengan segera aku ckp, "eh, xde lah bu"...sebab sebelum aku pergi umrah, aku dh pegi cek doktor dlu. salah satu prosedur kne ambil suntikan manigaitis (betul ke aku eja ni?) tp jika mengandung, tidak dibenarkan. Doktor mengesahkan aku belum mengandung lagi masa itu..dua kali okay aku buat test...jd pada aku mustahil aku mengandung. xkan dlm masa 17hari dh ade isi..tp hati terdetik utk beli alat mengandung tu..aku pun pegi farmasi dan buat ujian di ofis...

Setelah menunggu utk beberapa minit, ade 2 line yg timbul...aku pun ape lg..tergamam & terkejut sgt..tp masih x percaya..sebab sebelum ni, aku dh byk x buat ujian..tp negatif. aku call officemate aku, kak su..aku ckp kat dia "kak su, cube tgk ni?" kak su terus peluk aku ckp "tahniah mun!!!" mengandung lah ni...aku diam lg..aku ckp iyeke kak su?ari tu aku baru je buat xde, xkan dh ade plak?hurm...aku mms BFF aku ekin & aisah..both of them ckp "wei, memg sah tu...ko g klinik cepat!" aku ckp dgn hubby, dia plak x paham..klu ade 2 line nape yg?adoiiiiii..leh tahan mamat ni...aku ckp klu 2 line mengandung..aku ckp nak g klinik cek..dia plak ckp ok yg..nanti bgtau taw..xsabar..aku ckp, jgn harap sgt..xconfirm lg...

Aku pun g lah klinik biasa kat area bangsar ni nak buat urine test...tgu punye tgu doktor tu dgn happynya ckp "tahniah puan...puan mengandung anak yg pertama!! (dgn muke yg riang skali" hahaha...aku terus menangis...dlm hati terdetik, Ya Allah, baru sekejap aku memohon padamu, terus engkau makbulkan..? it's a miricle for me!!!syukur x terhingga..doktor mengesahkan aku mengandung 6 minggu...

I got love in my tummy....



Hubby call aku tnye..mcm mane yg?ade ke x? aku dgn happynyer ckp..ade!!!!doktor kate syg preggy 6 weeks...happy nyer dia...blk ni kite g gynea cek ok?aku ckp wokey..roger!!doa ku telah dimakbulkan... segera aku menunaikan nazar ku...memg aku inginkan cahayamata dari awl lg..subhanallah, maha suci Allah...Setelah di sahkan oleh gynea aku mengandung, aku berjanji akan cube sebaik mungkin utk menjaga kandungan ku..n hubby is so supportive..

Skrg kandungan aku sudh 18weeks..lebih kurang 4 bulan 2 minggu...walaupun pelbagai dugaan yg aku alamai, aku tetap tabah..demi anak ku...mommy love u...my morning sickness jgn ckp...agak teruk..smpi dehydrated, tp aku x mengeluh pun..i enjoyed all moments...moga anak kami menjadi org yg berguna & beriman...insyaallah...aku jugak ada buat pregnancy journal for my baby...hihi...memg aku sgt excited!

Admited....



My pregnancy journal...


Jumpa lg utk entri yg seterusnya.. ;)

No comments:

Post a Comment